Розділ III ![]() 3 історії економіки ЕВОЛЮЦИЯ МАРКЕТИНГУ. Маркетинг виник на початку XX ст. Виділяють кілька періодів у його розвитку: пасивний маркетинг; організаційний маркетинг; активний маркетинг; соціально-етичний маркетинг. Пасивний маркетинг характерний для умов великого потенційного ринку, коли виробничі потужності недостатні для задоволення потреб, а покупці готові купити будь-який товар, який можуть знайти. Потреби на такому ринку відомі й стабільні, а технологічний прогрес відбувається повільно. Організаційний маркетинг. Для середини XX ст. характерною в маркетингу була головна ідея про необхідність всілякого стимулювання продажів і отримання прибутків за рахунок їх зр* отання. Ця концепція інтенсифікації комерційних зусиль пропагувала інтенсивний вплив на покупців через рекламу, герсональні продажі комерційних агентів — комівояжерів, масові заходи — фестивалі, свята, конкурси з псизами, лотереями, знижками цін тощо. Активний маркетинг. У 80-х pp. змінилося розуміння ролі маркетингу. Після другої Світової війни компанія «Дженерал Електрик» сформулювала сутність нової концепції: «Замість того, щоб виробляти те, що робили завжди, а потім намагатися це продати, знайдіть те, що можна продати, а потім спробуйте це виробити». Соціально-етичний маркетинг. На кінець XX ст., в умовах загострення конкуренції у розвинених країнах світу і проблем ![]()
|