Переглянути всі підручники
<< < 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 > >>

 

Тема 19. Маркетинг

гуманізації бізнесу, актуальною стає ідея соціально-етичного маркетингу. Її поширенню сприяє розвиток різноманітних спілок (наприклад, Товариства захисту прав споживачів) і відповідного законодавства у багатьох країнах.

У сучасному бізнесі споживач є основною фігурою .

4. Маркетингове середовище фірми

На ринку кожне підприємство є відносно відкритою системою, яка розвивається під впливом багатьох зовнішніх і внутрішніх чинників, що становлять відповідне середовище підприємства.

Маркетингове середовище — це сукупність усіх умов, які впливають на діяльність фірми та на її можливості підтримувати з цільовими клієнтами успішне співробітництво. Маркетингове середовище поділяють на внутрішнє й зовнішнє.

Внутрішнє середовище охоплює всі чинники на фірмі, що безпосередньо впливають на її можливості обслуговування постачальників, маркетингових посередників, клієнтів і перемоги конкурентів. Внутрішнє середовище фірми в цілому контролюється керівництвом фірми, яке розробляє загальну стратегію її діяльності. Підпорядковані керівництву підрозділи, в тому числі служба маркетингу, забезпечують втілення цієї стратегії в життя.

Зовнішнє середовище представлене силами ширшого соціального плану. Це демографічні, економічні, природні, науково-технічні, політичні, соціально-культурні та інші чинники країни, в якій здійснюється діяльність фірми.

Демографічні чинники (пов'язані з населенням) впливають на всі сфери життя, оскільки людина є головною дійовою особою в економіці (як і всюди). Зростання чисельності населення сприяє, з одного боку, розширенню ринків, а з іншого — збільшенню сумарних потреб, які важко задовольнити наявними ресурсами, але саме це обіцяє підвищення прибутку.

Економічні чинники. На прибуток підприємства великою мірою впливає загальний рівень купівельної спроможності населення, який залежить від економічної ситуації в державі. Тому підприємство мусить враховувати середньостатистичний рівень доходів людей та окремих груп населення.

Природні чинники. Діяльність фірми може стимулюватися або обмежуватися природними чинниками: дефіцитом деяких видів сировини, забрудненням навколишнього середовища, стихійними лихами тощо. Наприклад, при забрудненні підзем-

 

Переглянути всі підручники
<< < 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 > >>
Hosted by uCoz