Тема 18. Менеджмент P. Оуен був фанатичним поборником виробничої дисципліни і прагнув протидіяти беззаконню, що там зароджувалося, однак його робітники поставилися до нововведень без ентузіазму. Р. Оуен активно керував зовнішніми зв'язками свого підприємства. Він увійшов до складу ділової еліти Глазго, брав участь у соціальному й політичному житті міста. Фабрикант використовував свої зв'язки у верхніх ешелонах влади і для підготовки документів про реформи в економічній системі. Він критично оцінював вплив індустріалізації на становище робітничого класу, вважаючи, що придбання корисних навичок допомогло б вихідцям з робочих родин подолати убогість. Задля цього Оуен організував при фабриці дитячі садки для дітей старше одного року, щоб дати змогу працювати обом батькам, пропагував необхідність освіти. Метою теоретичних і практичних експериментів Р. Оуена було виявлення нових способів організації економічної системи заради підвищення заробітної плати робітників і гарантування їм зайнятості навіть під час криз перевиробництва. Наприклад, 1815 р. він переконав своїх однодумців у парламенті про необхідність ухвалення Закону про дитячу працю, відповідно до якого заборонялося б використовувати на фабриках працю дітей віком до 10 років, пропонував обмежити робочий день десятьма годинами. Однак навіть такі його пропозиції не були сприйняті тодішніми фабрикантами. І це незабаром обернулося соціальними катаклізмами й революціями. ![]() 1. Виберіть правильну відповідь: Менеджмент — це: а) виконання розпоряджень, б) діяльність підприємства; в) організація ефективної роботи; г) форма виробничих зв'язків. 2. Які з названих елементів є складовими управлінської діяльності: а) продаж; б) планування; в) організація виробництва; г) встановлення ринкової рівноваги; ґ) мотивація; д) контроль. 3. Функція організації — це: а) координація дій окремих структурних підрозділів; б) різні види зв'язків підприємства; в) управлінська піраміда; г) формування інтересу до діяльності; г) зв'язок між керівником і виконавцем; д) координація дій окремих структурних підрозділів.
|