Тема 19. Маркетинг підприємця забезпечувати попит. Пошуки ефективних способів досягнення цієї мети спричинили виникнення такого специфічного явища, як маркетинг. Маркетинг — це наука про особливості руху товарів та послуг від виробника до споживача з метою оптимальної їх реалізації. У ширшому розумінні маркетинг — це система управління виробничою й реалізаційною діяльністю підприємства, яка спрямована на виявлення потреб споживачів та на організацію виробництва товарів і послуг відповідно до цих потреб, на забезпечення просування товарів до споживачів і одержання на цій основі прибутку. Слово «маркетинг» походить від англ. market — ринок, але сфера маркетингу набагато ширша і виходить далеко за межі просто продажу чи збуту продукції або послуг (мал. 77). ![]() Виробництво продукту при простому збуті щоразу регулюється наявністю попиту та ресурсів для його виробництва. Реалізація і споживання не справляють прямого впливу на виробництво, отже, виробник не має повного уявлення про потреби споживачів. За таких умов успіх у бізнесі не може бути стабільним. У свою чергу, маркетинг є незамінним у конкурентному середовищі, тому що акцентує увагу на аналізі й задоволенні потреб споживачів, орієнтуючи підприємство на виготовлення тих товарів чи послуг, які відповідають запитам і смакам потенційних споживачів. Підприємницький успіх у процесі маркетингової діяльності забезпечується шляхом чіткої постановки та досягнення поставлених цілей (мал. 78). Створення образу. Організація маркетингу покликана дбати про те, щоб сформувати в уяві споживача позитивний образ підприємства, його діяльності, торгової марки, окремих товарів або послуг, а отже, мотивувати потребу повторної покупки
|