Переглянути всі підручники
<< < 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 > >>

 

Тема 18. Менеджмент

контроль (аудит), на основі якого роблять висновки про ефективність роботи.

3. Рівні менеджменту

Діяльність менеджера має два основних рівні — стратегічний і оперативний.

На стратегічному рівні менеджером визначаються мета, завдання й основні напрями діяльності підприємства на тривалий період, а також засоби та методи досягнення поставленої мети. Цей рівень діяльності передбачає визначення видів продукції, яка буде випускатись, ринків, на яких вона продаватиметься, а також засобів і завдань менеджменту, що забезпечать передбачуваний випуск та збут продукції. Так формується стратегія фірми.

На оперативному рівні окремо з'ясовуються дії працівників протягом конкретного періоду. Визначаються окремі цілі підприємства і менеджменту й люди, відповідальні за їх реалізацію.

4. Особисті якості сучасного менеджера

Як керівник і організатор, менеджер повинен мати певні якості, які б дали йому змогу спрямовувати діяльність колективу в потрібне русло з максимальною ефективністю. Розглянемо деякі з цих якостей.

Вміння реалізувати індивідуальний підхід до працівників. Кожна людина — це особистість з притаманними лише їй рисами. Менеджер мусить знати нахили своїх співробітників. Когось цікавить швидкий заробіток, інших — великий, декому — постійний заробіток важливіший, ніж великий, когось влаштовує стабільність становища фірми, інших цікавить кар'єра або просто потреба у діяльному спілкуванні. Використання в інтересах фірми здібностей і прагнень кожного працівника є головною метою індивідуального підходу менеджера.

Комунікабельність. Уміння спілкуватися — одна з передумов успіху. Як підлеглі, так і керівники чи ділові партнери прихильніше ставляться до людей, з якими

 

Переглянути всі підручники
<< < 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 > >>
Hosted by uCoz