Переглянути всі підручники
<< < 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 > >>

 

Розділ II

Нецінова конкуренція — це суперництво між конкурентами за покупця, надання товарам нових особливостей — якісних, технічних, дизайну тощо.

Широке використання реклами також розраховане на те, щоб привернути увагу покупців, відповідно інформувати їх про властивості товару, викликати у них бажання зробити покупку, нагадати про наявність того чи іншого товару. За допомогою реклами формується думка про особливі якості цього товару. У рекламі акцентується увага на торгових знаках, марках фірм та їхньому іміджі.

Умови, пов'язані з продажем товару, також є засобом конкуренції. Наприклад, впевнена у високій якості своїх виробів фірма зобов'язується здійснювати ремонт виробу протягом довшого строку, ніж інші виробники, постачати запасні частини, проводити безплатні консультації щодо використання запропонованого товару.

Нечесна (недобросовісна) конкуренція Нечесна спрямована на одержання комерційної виго-

конкуренція ди і забезпечення домінуючого становища на ринку шляхом обману споживачів, партнерів, інших господарюючих суб'єктів і державних органів.

Серед методів нечесної конкуренції — по-перше, дезінформація покупця про товари і послуги. Вона виявляється у недостовірних відомостях про споживчі властивості товару (клас, сорт, якість тощо) і про досконалість послуг.

По-друге, використання товарного знака, фірмового найменування або маркування товару без дозволу господарського суб'єкта, на ім'я якого вони зареєстровані.

По-третє, поширення компрометуючої інформації про товари своїх конкурентів. Така інформація шкодить діловій репутації конкурентів і позначається на результатах їхньої комерційної діяльності.

По-четверте, деякі фірми вдаються до будь-яких заходів тиску на постачальників ресурсів і банки, щоб вони відмовляли конкурентам у постачанні сировини, матеріалів та у наданні кредитів.

По-п'яте, деякі фірми шляхом підкупу, встановлення вищих окладів і різних пільг переманюють провідний діловий персонал фірм-конкурентів.

3. Рівні ринкової конкуренції

Масштабність конкуренції визначається кількістю фірм та покупців на ринку, наявністю й доступністю інформації, можливістю змови між продавцями і покупцями, легкістю

 

Переглянути всі підручники
<< < 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 > >>
Hosted by uCoz