Переглянути всі підручники
<< < 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 > >>

 

Тема 4. Ринок та його основні елементи: ринок, пропозиція, ціни 45

За даними таблиці побудуємо графік пропозиції, що показує, як змінюється кількість проданого товару залежно від ціни (мал. 13). Крива пропозиції на графіку традиційно позначається літерою S (від англійської supply) та ілюструє дію закону пропозиції.

Закон пропозиції означає, що зі збільшенням ціни обсяг пропозиції зростає, а зі зниженням — падає. Тобто величина пропозиції на ринку перебуває у прямій залежності від цін на товари та послуги. У ринкових умовах виробник готовий запропонувати більшу кількість товару за вищої ціни на нього (мал. 14).

Величина пропозиції — це конкретна кількість товару, яка пропонується за кожну конкретну ціну (їй відповідають окремі точки на графіку пропозиції).

Пропозиція, як і попит, також залежить від різних нецінових чинників. Це, зокрема, можливості виробити товар, організувати його реалізацію, часові, просторові та, зрештою, ситуаційні (свято, зима, спека чи дощ) або навіть побутові чинники. Вплив цих чинників змінюється через зміну самої пропозиції. На графіку це відображається зсувом кривої пропозиції вправо чи вліво, Завдання. Поясніть, як зміниться попит на морозиво порівняно з наведеним прикладом: а) 1 грудня;

Таблиця 5.

Пропозиція морозива за 1 день.

Ціна за одиницю товару, грн

Кількість порцій

морозива, що пропонується для продажу за один день (величина пропозиції)

0,5

50

0,75

80

1,0

125

1,25

175

1,5

235

1,75

265

2,0

300

 

Переглянути всі підручники
<< < 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 > >>
Hosted by uCoz