Переглянути всі підручники
<< < 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 > >>

 

Розділ і

Ринок та його основні елементи: попит, пропозиція, ціни

1. Взаємодія суб'єктів господарювання: як бажання споживачів матеріалізуються у товари І послуги

На споживчому ринкові продаються й купуються мільйони різних товарів — від будинків, автомобілів, літаків до найдріб-ніших побутових речей і продуктів харчування. Власниками товарів та послуг є організації бізнесу чи окремі громадяни — продавці, а покупці володіють певною сумою грошей для купівлі товарів.

Зрозуміло, що продавці хочуть продати товари і надати послуги за такими цінами, які забезпечили б їм якомога більші доходи. Водночас споживачі купують товари та замовляють послуги з огляду на ціни й наявність грошей. Саме через зіставлення наявних у них грошей з ціною та якістю товарів і послуг покупці формують попит, впливають на ринкові ціни та обсяги виробництва.

Чому, наприклад, шоколадні діди-морози в супермаркеті після 14 січня дешевші, ніж перед Новим роком? Тому що продавець, який до Нового року продавав їх за нормальною ціною, після свят зро-

 

Переглянути всі підручники
<< < 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 > >>
Hosted by uCoz