Переглянути всі підручники
<< < 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 > >>

 

Розділ І

Таблиця 4.

Одноденний попит на морозиво.

Ціна за одиницю товару, грн

Кількість порцій, проданих за один день (обсяг попиту)

0,5

190

0,75

175

1,0

125

1,25

85

1,5

65

1,75

50

2,0

40

Як загальноприйнято, на графіку ціна (Р, від англійської price) позначається на осі У, а обсяг попиту (Q, від англійського quantity) — на осі X. Крива попиту позначається літерою D (D, від англійської demand) і показує, як змінюється кількість купленого товару.

Ми бачимо, що при підвищенні ціни (за інших однакових умов) обсяг попиту зменшується, і навпаки. Окремі точки на кривій попиту (D) — це різні значення обсягу попиту.

Отже, закон попиту означає: чим вища ціна товару, тим менший обсяг попиту на нього. При зниженні ціни обсяг попиту зростає.

Попит залежить не тільки від цінових чинників. Існують так звані нецінові умови, які істотно впливають на бажання споживачів купити товар.

Завдання. Напевно, вам відома така ситуація, коли дешевший товар з однаковою якістю купували більше. Наведіть подібні приклади із повсякденного життя. Наведіть приклади чинників, які визначають попит конкретних товарів.

3. Що таке пропозиція і від чого вона залежить

Пропозиція — це маса товарів, що є на ринку чи може бути швидко доставлена на нього. Цю «масу» передбачається продати за певною ціною у визначений проміжок часу.

Для вивчення пропозиції використаємо математичну модель, яка показує залежність кількості проданого товару від ціни.

Розглянемо таблицю пропозиції на лотку морозива за один день, наприклад, 1 травня (табл. 5).

 

Переглянути всі підручники
<< < 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 > >>
Hosted by uCoz