Тема 5. Конкуренція і відкрито домовляються про ціни та обсяг випуску продукції: а) олігополія; б) монополія; в) чиста конкуренція. 3. Як називається ринкова структура, в якій домінує кілька фірм, а входження нових виробників у ринок ускладнене: а) монополія; б) олігополія; в) олігопсонія. 4. Вкажіть, чи правильне таке твердження: «В умовах досконалої конкуренції на ціну товару впливає співвідношення попиту і пропозиції, а не умови виробників». 5. Назвіть негативні наслідки панування монополій. 6. Охарактеризуйте особливості досконалої конкуренції. 7. Назвіть характерні риси ринку монополістичної конкуренції. 8. Припустимо, що на ринку виробництва телевізорів діють три підприємства з такими витратами на виробництво кожного телевізора, грн: І — 500, II — 1000, III — 1200. Ринкова ціна на телевізори цієї марки становить 1050 грн. Поясніть, про який тип конкуренції можна говорити у цьому випадку, і як це впливає на результати діяльності кожного підприємства. Визначте також умови, які є важливими для покупців телевізорів цієї марки. Які зміни можуть статися на цьому ринкові, якщо виробники домовляться між собою? 9. Охарактеризуйте, що таке досконала конкуренція. Поясніть, чи може існувати досконала конкуренція в умовах сучасного ринку. Відповідь обґрунтуйте. 10. Наведіть приклади монополій, олігополій, чистої конкуренції. Поясніть, які переваги і вигоди отримують учасники ринку за різних конкурентних умов. 11. Поясніть, чи завжди потрібно прагнути до конкуренції. 12. Яким би ви хотіли бачити ринок комунальних послуг вашого населеного пункту (електро-, газозабезпечення, водопостачання, каналізація) — монопольним, конкурентним чи іншим? 13. Що краще для фірми — займатися кількома видами діяльності чи працювати в одній галузі? Чи всі фірми однієї галузі — конкуренти? 14. Наведіть приклади підприємств-монополістів в економіці України. Підготуйте розповідь про їхню діяльність. ![]() ![]() ![]()
|