Переглянути всі підручники
<< < 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 > >>

 

Тема 14. Прибуток підприємництва

Таблиця 16.

Рентабельність продукції галузей економіки України у 2001-2002 pp., %.

Галузь економіки

2001

2002

Промисловість

4,8

5,8

Сільське господарство

-3,1

4,5

Транспорт

-0,3

4,1

Зв'язок

16,5

16,7

Будівництво

1,4

2,2

Торгівля

9,0

9,3

Побутове обслуговування

3,6

4,2

Наука і наукове обслуговування

8,1

8,3

Вся економіка

2,7

4,3

обов'язкових платежів до бюджету держави, а також штрафів, відсотків за кредит тощо. Якщо все це відрахувати від балансового прибутку, отримаємо чистий прибуток.

4. Рентабельність підприємства

Звичайно, прибуток — основний показник роботи підприємства. Величина прибутку, що її отримує підприємство, за інших однакових умов залежить насамперед від обсягу продажу. Проте загальні розміри прибутку не є достатньою підставою для оцінки цієї роботи. Тому якість діяльності підприємства визначають за відносним показником, яким є рентабельність.

Рентабельність (від нім. Rentabel — прибутковість) підприємства обчислюють як відношення його прибутку до вартості основних виробничих фондів та оборотних засобів підприємства (вкладеного капіталу), виражене у відсотках.

Крім рентабельності підприємства, для виявлення ефективності виробництва окремих товарів обчислюють рентабельність продукції.

Рентабельність продукції визначають як відношення прибутку від реалізації конкретного товару до суми витрат (повної собівартості) на його виробництво. Отже:

де Р — рентабельність, П — прибуток, С — собівартість. Деякі показники рентабельності, характерні для галузей української економіки, показані у табл. 16.

 

Переглянути всі підручники
<< < 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 > >>
Hosted by uCoz