Переглянути всі підручники
<< < 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 > >>

 

Тема 29. Міжнародна торгівля

держави у цій галузі називають зовнішньоторговельною політикою. Вона зорієнтована на здобуття найбільших переваг і зміцнення позицій країни на світовому ринку. Є два основні напрями зовнішньоторговельної політики держави: протекціонізм і створення умов для вільної торгівлі.

Вільна конкуренція на світовому ринку стимулює розвиток економічних відносин між країнами. Однак наявність якісніших і дешевших імпортних товарів може негативно вплинути на розвиток вітчизняних галузей, які випускають подібну продукцію. Тому держава змушена вживати заходів для обмеження імпорту й захисту внутрішнього ринку від іноземної конкуренції. Така політика отримала назву протекціонізму (від лат. protectia — захист, заступництво). Здійснюється вона шляхом проведення тарифних і нетарифних заходів.

Тарифи, або мито це державний податок на товари, які пе ретинають митний кордон країни. Якщо податок збирає країна, в яку товар ввозиться, він має назву ввізного мита. Саме ввізне мито є найпоширенішим, метою його є насамперед підвищення ціни на імпортовані товари. Наприклад, телевізор закордонного виробництва, світова ціна якого становить 1000 грн, унаслідок запровадження ввізного 10 %-го тарифу коштуватиме 1100 грн. При однаковій якості подібна продукція вітчизняного виробництва коштуватиме 1000 грн. Як наслідок, виграє

 

Переглянути всі підручники
<< < 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 > >>
Hosted by uCoz