Тема 20. Економічний потенціал суспільства кінцевого споживання (продукти харчування, одяг, інші речі побутового призначення) та інвестиційні товари (обладнання, техніка, будматеріали тощо), які використовуються на виробничі потреби. У розвиненій ринковій економіці частка інвестиційних товарів становить близько 1/3 всього споживання. Завдання. Назвіть умови, від яких залежить обсяг споживання (у грошовому вираженні) та його якість. Поясніть відмінності про-процесів споживання в домашньому господарстві та на підприємстві. Заощадження — це дохід, не витрачений на купівлю товарів і послуг для поточного споживання. Розміри заощаджень обернено пропорційні величині споживання. Форма заощаджень може бути різною: на ощадних рахунках і термінових вкладах у банках, вкладення в інвестиційні фонди та цінні папери підприємств тощо. Інвестиції. Частина доходів підприємств і домашніх господарств спрямовується на заміну зношених машин та устаткування, техніки, розширення виробництва. Такі довгострокові капіталовкладення називають інвестиціями. Прибуток від них надходить через деякий час. Інвестування — це реальні внески в майбутнє виробництво. Це розширення виробничих потужностей чи створення нових підприємств і нових робочих місць. Як правило, інвестиції здійснюються за рахунок ресурсів, не використаних для поточного споживання, — заощаджень. Завдання. Звідки, на вашу думку, підприємство отримує кошти для інвестицій? Чи можуть домашні господарства брати участь в інвестуванні? В якій формі? 4. Основні макроекономічні пропорції: сукупні попит і пропозиція У національній економіці кожної країни існують певні кількісні співвідношення між різними галузями і сферами суспільного виробництва. Такі співвідношення називають мак-роекономінними пропорціями. У системі макроекономічних пропорцій розрізняють такі їх види: загальноекономічні — між найбільшими сферами національної економіки; міжгалузеві - між різними галузями; внутрішньогалузеві; територіальні. Одна з головних макроекономічних пропорцій характеризується показниками сукупного попиту й сукупної пропозиції.
|