Розділ II До установ, які займаються посередницькою діяльністю, належать також аукціони, торгові доми, ярмарки, виставки, товарні біржі тощо. Аукціони (від лат. Audio — збільшення) — це публічні торги, де покупці змагаються за право купівлі товару, виставленого на продаж. Товар, що виставляється на аукціон, має стартову ціну й зазвичай пропонується на продаж лотами (партіями). Стартова ціна — мінімально можлива ціна, з якої починається торг. Лот (від франц. Lot — жереб, виграш) — неподільна одиниця товару. Лоти нумеруються й пропонуються до огляду перед початком аукціону. Лот вважається проданим після третього удару молотка рецітатора (людини, що проводить торг) покупцеві, який запропонував найвищу ціну. На міжнародних аукціонах продаються хутра, цінні породи деревини, породисті тварини, антикваріат і рідкісні речі, тобто товари з унікальними якостями. Органи влади й судові установи можуть продавати з аукціону конфісковане майно, а кредитори — майно боржників, кошти від яких надходять, відповідно, до державного бюджету й на погашення боргів. Торгові доми — це зазвичай дилерські фірми, які закуповують великі оптові партії товару на підприємствах-виробниках чи в оптових компаніях і реалізують дрібним оптом та вроздріб місцевим торговельним посередникам чи споживачам. Ярмарок (від нім. Jahrmarkt — щорічний ринок) — форма продажу товару, яка організовується з певною періодичністю, як правило, раз на рік у певному місці (нім. Mark означало в середні віки укріплений адміністративний округ). ![]()
|