Розділ II г) закон зростання потреб означає появу нових потреб у міру задоволення попередніх. 2. Виберіть правильне визначення поняття «благо»: а) нестача чогось необхідного, суб'єктивне відчуття якоїсь нестачі; б) засіб, який може задовольнити потребу; в) сума грошей, яку споживач готовий заплатити затовар. 3. Який з показників характеризує обмеженість блага: а) корисність; б) рідкісність; в) економічність; г) ціна; ґ) конкурентність. 4. Виберіть, що з наведеного належить до інтелектуальних потреб: а) освіта; б) охорона здоров'я; в) продукти харчування. 5. Напишіть три комплементи (доповнення) і три субститути (замінники) до блага «автомобіль». 6. Споживач через обмеженість доходу щодня п'є мінеральну воду, яка коштує 25 к. за склянку, і тільки раз на тиждень дозволяє собі випити склянку соку ціною в 1,5 грн. а) Яким благом у цьому випадку є мінеральна вода, а яким — сік? б) Як зміниться споживання соку, якщо: ціна склянки соку знизиться до 1 грн; ціна мінеральної води зросте до 50 к., а дохід споживача зменшиться? збільшиться? 7. Охарактеризуйте групу потреб, до якої входять фізіологічні, інтелектуальні та соціальні потреби людини. 8. Охарактеризуйте групу потреб, зумовлених прагненням людини до надійного отримання доходів і забезпечення робочого місця. 9. Проаналізуйте і поясніть, чим зумовлюється виникнення нових потреб у суспільстві. 10. Поясніть термін «потреби вільного часу». Наведіть конкретні приклади. Як ви розумієте вислів Адама Сміта: «Однакове в усіх людей постійне прагнення покращити своє становище — це початок, з якого витікає як суспільне й національне, так і особисте багатство»?
|