Вступ зв'язки, здійснюється методом моделювання. Використання схем, графіків, діаграм, які показують взаємозалежність економічних показників, належить до графічного методу. Звичайно, економічні моделі набагато бідніші, схематич-ніші, ніж реальне господарське життя, оскільки для його пояснення вони використовують припущення. Припущення спрощують уявлення про господарську діяльність, але дають змогу краще зрозуміти сутність багатьох явищ і закономірностей, допомагають окреслити межі явища, яке вивчається, і розглянути його в різних аспектах у різні проміжки часу. 5. Свобода вибору. Власність. Конкуренція Усім людям притаманне прагнення до свободи, зокрема до вибору способу чи моделі економічного життя. Принципу свободи торгівлі почали дотримуватись ще в античну епоху (Греція). У демократичному суспільстві держава гарантує дотримання прав людини і громадянина. За громадянами залишається вибір — як саме реалізувати ці права. Одне з основоположних прав людини — право на приватну власність, яка є основою особистого добробуту людини, її багатства. Приватна власність дає людині можливість максимально реалізувати свої здібності. Найкращі умови для функціонування ринкової економіки та реалізації права на приватну власність виникають в умовах демократичного суспільства. Демократія дає можливість створювати рівні стартові умови, за яких виробник, посередник, споживач співпрацюють між собою для досягнення максимальної вигоди. Кожен з них зацікавлений один в одному, оскільки це дає можливість найкраще задовольнити свої потреби. Постійне прагнення людини поліпшити свій добробут, тобто якомога вигідніше задовольнити ті чи інші потреби, поступово формує в людини певні економічні інтереси. Вони виявляються у стійкому зосередженні уваги й прагнень на досягненні певної мети. Наявність конкретних потреб та інтересів формує попит на конкретні товари й послуги, які виробник має постачати на ринок у необхідній кількості, щоб задовольнити не тільки свої потреби та інтереси, а насамперед споживача. Споживач вибирає на ринку саме ті товари й послуги, які його найбільше задовольняють за ціною і якістю. Отже, виробник повинен дбати, щоб товари чи послуги, які він пропонує, були якомога якіснішими й дешевшими, ніж у інших виробників.
|